Maggie Rose – Cut To Impress

Maggie Rose – Cut To Impress

Maggie Rose heeft alles in huis om in deze 21e eeuw een grote countryster te worden. Ze heeft een krachtige en lichte blues getinte stem, is blond en ziet er goed uit en heeft een losse speelse no-nonsens houding die maakt dat haar prestaties opvallen in een menigte. Een soort bekend buurmeisje die geen vreemde voor je wordt als ze, omdat het nummer daar om vraagt, op het podium veranderd een “bitchie woman”. “Cut to Impress”, die is geproduceerd door Blake Chancey, Stephony Smith en James Stroud, is niet haar eerste album, onder de naam Margeret Durante bracht zij eerder een handvol singles en een EP uit. Misschien is de naamswijziging een laatste noodzakelijk ingrediënt om haar carriere een push te geven. Met “Cut to Impress” lijkt dat inderdaad gelukt, het album maakt indruk, zit vol met goed opgenomen en goed gezongen nummers die samen in een stevige muzikaal statement maken. Het totale geluid van het album is consistent met opvallende drums die zorgen voor het grote geluid en bijtende, grommende “swampy” gitaren, maar het is de stem van Rose, soms klinkend als Shania Twain, die het verschil maakt. Elk nummer is catchy en de beste nummers waaronder niet te missen hits als het beklijvende openingsnummer “Preacher’s Daughter”, het uitbundige “Mostly Bad”, het mooie, wijze en veerkrachtig “Better”, het vlotte “I Aint Your Mama” en het scherpe “Hollywood”, hebben hitpotentie. Als Maggie Rose met dit album niet tot een van de belangrijke hedendaagse countryartiesten gaat behoren dan moet ik de conclusie trekken dat de countrywereld onder gaat aan nog verdere commerciele manupilatie.


Preacher’s Daughter – Put Yourself In My Blues